~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 27 november 2011

Berit kom på besök.

Det stormar så det står härliga till och de starka fläktarna kallas visst Berit denna gången.
Vi körde till Klippan efter middagen för att se Alicia spela innebandy.
Laget gjorde en kass match men Alicia gjorde iaf mål.
På vägen hem höll vi på att blåsa av vägen.
Fy attan vilka vindar!!
Det har utfärdats klass 3 varning så vi valde att stanna hemma från julskyltningen.
Alla andra orter i den här delen av Skåne hade ställt in sina julskyltningsfirande men inte Örkelljunga, inte.
Tvivlar på att den var särskilt välbesökt, faktiskt.
En massa saker har blåst omkring ute och det är bäst att hålla sej här inne.
Blir intressant att se vad man kan hitta ute imorgon och vad man inte hittar.
Nu har jag tänt en massa ljus och lyssnar på blåsten.
Jag tycker att det är ganska läskigt.
Efter Gudruns och Pärs framfart blir jag riktigt rädd när det drar igång att blåsa på det här viset.
Men än har vi ström iaf för de har äntligen grävt mer elledningarna här.
Efter Gudrun var vi utan ström i 11 dygn och det var allt annat än roligt.
Det ,ärks på barnen at de inte helelr gillar det här.
Alla utom Michaela har bäddat ner sej i vardagsrummet.
Hoppas det snart ger sej och att det har lugnat sej rejält tills imorogn.

Kramar Helena

1 kommentar:

  1. Stora kramar utan blåst till familjen Teletubbie ;) <3
    här har vi just nu bara lite svaga lätta vindar

    SvaraRadera