~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 17 augusti 2011

Planering och fix

Det är vad livet går ut på denna veckan.
Två projekt fyller vår tid nu.

På lördag firar Ronnie sin 40-årsdag.
En hel del ska fixas inför den tillställningen.
Logen och lösdriften ska tömmas på diverse mög och göras i ordning till festlokal.
Ronnie och Alicia har jobbat på bra med detta och är snart klara.
Snälla Jimmy har varit här och betesputsat hagen så att vi kan använda den som parkeringsplats.
Fy vad bra det är att ha gott om plats!:-)
Nu ska vi bara få ihop stolar och bord och på fredag ska det handlas lite mat.
Sen är det PARTY!:-)

Det andra projektet är mitt tillfälliga jobbyte.
Nu har jag iaf fått ett schema och ska strax gå bredvid och komma igång.
Spännande detta!

På måndag börjar skolan för alla barnen utom Alicia. Hon börjar på tisdag.
Så det börjar bli dax för kontrollmamman att fixa nya gympakläder till Nikita och Anjelin.
Lite papper till skolböcker behövs också skaffas.
Får ta en liten funderare under morgondagen på vad som behövs och en inköpsrunda på fredag.

Kanske måste jag också ta en sväng till Annacill för att känna och klämma lite på nya fina Nova star-kläder?
Tror minsann att jag verkligen måste det.;-)

Nu ska jag iaf snart gå och besöka min kudde som ropar högt på mej.
Har behövts en bra stund ikväll till att lugna ner hjärtslagen efter att blixten slog ner precis här vid vårt hus.
Det smällde så golvet riste och knastrade jätteläskigt.
Man kunde även se blixtrar ur vägguttagen.
MYCKET läskigt!!
Jag är totalt jätteåskrädd sen vi hade ett sådant nedslag här för längesen och tycker verkligen att åska är fruktansvärt obehagligt.
Jag brukar få riktigt ångest när det åskar och kör helst iväg med bilen för at slippa höra så mycket av det.
Denna gången kom smällen nästan utan förvarning så jag han knappt bli rädd.
Det bara mullrade lite så att vi drog ut sladdarna till modem, datorer och telefon.
Tur var ju det!
Grannen som inte var hemma när det slog fick allt utslaget.
Fy vilka krafter det finns i vår natur!!

Hoppas det inte kommer tillbaka bara.
För nu ska det sovas.:-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar