~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 29 augusti 2011

Helgen gick fort.

Ja var blev den av?
På lördagen körde jag och Alicia till väla för att inhandla lite kläder till henne.
Jag vet inte hur butikerna tycker att ungar ska se ut, men inte ska de se ut som Alicia iaf.
Hon ser helt normal ut men inga byxor gick att knäppa...
Efter flera timmars letande hittade vi till sist ett par jeans och några tröjor.
En jacka blev det också.
Så det blev en heldag för oss och det var mysigt.

Kvällen tillbringade jag i sängen eftersom jag jobbade på natten.
Vaken natt är inget jag är van vid men det gick bra tyckte jag.
Under natten, eller egentligen lite tidigare än så upptäckte jag att jag nog hade uvi.
Egentligen hade jag känt av det hela veckan men intalat mej själv att det nog skulle gå över.
Inte så himla smart...
Så efter att jag sovit på söndagen så mådde jag riktigt kass och min snälla mamma körde mej till akuten.
Lååååång väntan blev det men till sist fick jag iaf lite penicillin.
Men fy attan vad dåligt jag mådde!
Och till råga på allt fick jag ju sjukanmäla mej från jobbet, vilket jag i stort sett aldrig gör och tycker är ytterst jobbigt.
Jag vill ju att folk ska kunna lita på att jag kommer.
Men jag fick bita i det sura äpplet och göra det.
Och tur var väl det.
För jag har inte varit i skick att jobba på hela dagen.
Nu har jag enda tills på lördag på mej att friskna till och det ska jag nog klara.

Barnen är vildare än någonsin och jag blir helt tokig på de.
Tur det är kväll och natt emellanåt så att det blir lite paus.;-)

Kramar Helena

2 kommentarer:

  1. Haha det måste vara något som går, mina små killar är också vildare än nånsin senaste veckan. Och mamman får tok på hjärntråden ;))

    UVI är inget att slarva med, det kan blir följder av det, fint att du tog dig iväg och fick penicillin i alla fall ;)))

    Kramiz och krya på dig ;)

    SvaraRadera
  2. JAdu, 6barnsmamma, barnen blir väl tikiga av allt nytt och det blir nog jag med.:-)
    Hoppas de lugnar sej snart, både dina och mina.

    Tack, jag mår bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera