~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 26 augusti 2012

Snart är jobbhelgen över.

Jag var INTE sugen på att jobba i fredagskväll.
Men väl på plats var det inte så dumt ändå.
Och efter en nästan färdig jobbhelg känner jag mej laddad efter semestern och sommaren.
För min del spelar det inte så stor roll att vi inte haft strålande sol och högsommarvärme hela sommaren.
Det finns så mycket annat som jag uppskattar med sommaren.
Framför allt att alla barnen är lediga från skolan och de flesta aktiviteterna.
Att man slipper långbyxor och jackor.
För trots att det inte varit tokvarmt hela tiden så har det ändå inte behövts varma kläder och sådant.
Vi har hittat på en hel del roligt i sommar och det viktigaste av allt:
Jag har gjort inget en massa.
Jag njuter verkligen av att göra inget!

Nu är iaf allvaret igång på riktigt.
Skola och aktviteter har börjat.
Jobbet har också börjat.
I höst ska vi få ett nytt schema och det ser jag väl fram emot med skräckblandad förtjusning.
Det kan blir väldigt bra.
Det kan också bli helt uppåt väggarna.
Vi får bara hålla tummarna!
Efter att ha jobbat halvtid i ett par år ska jag troligen försöka jobba 75% igen också from i höst.
Jag gick ner i tid för att jag ändå inte var på jobbet så mycket eftersom barnen var så mycket sjuka.
Nu är läget en aning mer stabilt och jag mår bättre själv.
Så vi får hoppas att det fungerar, det med.

Det är ju faktiskt roligt att jobba.
För det mesta iaf ;-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar