~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 21 augusti 2012

Allvaret har börjat!


Upp i ottan för mamman.
Gjorde i ordning en bunte förväntansfulla barn.
Ja några gjorde i ordning sej själva, förstås.
Michaela åkte iväg tidigt med bussen, som vanligt.
Hon har annat för sej än skola, än så länge, men iväg åker hon.
Alicia börjar inte skolan förrän imorgon men fick ställa upp för sin mamma idag lite.
För Nikita var det dags att börja i ny klass på en ny skola.
Så gör man i denna kommunen,
I sexan blandas alla eleverna i nya klasser när de börjar på högstadiet.
Jag tycker att göra klasser är en bra idé men förkastar idén om att sätta sexor på högstadiet helt.
Anjelin började ettan idag.
Spänd och nyfiken.
När vi kom till skolan och hon skulle hänga väskan på sin krok nådde hon inte upp.
Detta avhjälptes med en stol.
Enkelt och lätt.:-)
Alicia fick stanna med Anjelin i skolan en stund så att jag och Emilio kunde åka vidare till dagiset.
Han tyckte det var riktigt bra där.
Om det fortsätter så här så kommer detta bli toppen!

Efter en dag på dagis för mej och Emilio bar det hemåt med honom och sen vidare för mamman. 
Ingen rast och ingen ro.
Hämtade en mycket glad och nöjd Nikita i skolan och drog till Ängelholm.
Sjukhusets varmvattenbasäng var målet.
Där fick hon testa sjukgymnastik som var alldeles toppen!

Nöjda, trötta och hungriga anföll vi vars en hamburgare för att klara oss hem till Örkelljunga igen.
Nöden har ingen lag.;-)

Nu har alla tjatat öronen av mej om hur dagen varit och lugnet har lagt sej.
Underbart!
Både tjatet och lugnet.

Imorgon fortsätter vi.
Men då är det en annan dag....
;-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar