~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 22 augusti 2012

Imorgon ska jag vara här själv!

Det beskedet fick jag idag när jag och Emilio var vår andra dag på dagis.
Jag smet iväg en stund eftersom han ändå inte brydde sej om mej.
När jag kom tillbaka sa han detta.
Det är ju helt perfekt!
Två dagars inskolning tycker jag är väldigt bra för en liten kille som mest varit hemma med mamma och pappa i sitt liv.
Vi har ju varit på öppna förskolan och lekt med kompisar och så.
Kyrkis har ju också klarats av om än med visst motstånd.
Men på dagis trivs han som fisken i vattnet.
Det känns verkligen som att vi tagit rätt beslut i detta.

SÅ...
Imorgon åker Anjelin och Nikita med skoltaxin vid strax innan 8.
Michaela och Alicia tar bussen vid kl 8, de med.
Ronnie åker iväg när han är vaken och klar.;-)
Kl 9 lämnar jag Emilio på dagis.

Och då...
Då är jag alldeles, alldeles ensam.
Vad ska jag hitta på då?

Jag har en plan. Eller kanske två?
Städa, tvätta och allt sådant som vi ligger en aning back med.
Eller ta en bok, lägga mej i soffan och bara ta det lugnt.
Känner jag mej själv rätt blir det en mix av dessa två.:-)

Så nu håller vi tummarna för att Emilio har samma inställning imorgonbitti som idag.

Kramar Helena


1 kommentar:

  1. Vad roligt att det går så bra! Du får njuta av lugnet även om det känns ovant:)

    SvaraRadera