~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 15 februari 2013

Fredagsmys

Undrar hur många gånger jag haft den rubriken?
Ganska många, misstänker jag.
Jag gillar fredagar och fredagsmys i soffan med barnen.
JA med mannen med såklart. :-)

Idag lyckades Emilio hålla sej vaken så att han fick se på de coola gladiatorerna.
Men lagom tills den coolaste av de alla, Thor, var med så hade han såklart somnat.

Vi har haft en lugn, mysig dag då alla utom Anjelin varit hemma.
Högstadieeleverna var ju komplediga idag eftersom de gått i skolan en lördag tidigare.
Och vi andra var lediga ändå.
Riktigt skönt att inte ha några måsten.

Nästa vecka vankas det sportlov.
Får se vad vi kan hitta på för bus då.
Något ska det nog allt bli.

Men först ska vi ha en helg.
Lite planer har vi för den men en hel del oplanerad tid och den är ju bäst.
Det ska inte vara så kallt nu så vi kanske till och med kan vara ute lite.
Ja, jag är helt medveten om att vi knappt har kallt men jag gillar inte vintern alls, jag.
Och barnen är ute en hel del, jag med ibland men det är inget jag uppskattar direkt.
Längtar mej tokig efter lite vår, sol och barmark.
Behöver inte alls bli sommar direkt, men just barmark och lite sol kan göra vem som helst lycklig.
Men lite till får jag väl vänta på våren.
Först ska vi ha sportlov och sen ska både februari och mars ta slut också, antar jag.
Men SEN är det minsann dax!

Får väl drömma mej bort en stund och längta innan jag intar sängläge. :-)

Kramar Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar