~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 20 februari 2013

En dag full av allt möjligt

Vi började dagen med att besöka Busfabriken i Helsingborg.
Den sortens ställen är inget som vi vanligtvis besöker.
Och det av flera olika anledningar.
En är ju att de verkligen har vett att ta betalt ordentligt.
En annan är ju att jag vill ha full kontroll på var barnen är och på ett sådant ställe är det nästan omöjligt.
Men den största orsaken är ändå att jag ogillar mycket att göra det som alla andra gör.
Och att åka dit är liksom en sådan sak som man gör med barnen då och då.
När man då är där så får jag känslan av att många är där för att "visa" att man är med sitt barn, bryr sej om det, och ägnar tid åt det.
Jag VET att det är fördomsfullt men jag erkänner detta i alla fall.
Samma känsla infinner sej alltid om jag råkar gå på cirkus med barnen och liknande saker.

Nåväl nu har vi lovbusat på vanligt hederligt Svenssonvis för denna gången.
Barnen var mycket nöjda och då är ju jag det också.

När man busat i flera timmar så behöver man ju mat.
Eller hur?
Då måste man så klart besöka McDonalds.
Vad annars?
Enligt barnen var dagen komplett på alla bra sätt.

Att vi sen avslutade dagen med att månadshandla mat tyckte de väl inte var lika roligt, men skötte sej helt ok ändå.

Denna mamman känner sej nöjd med att ha gjort utflykt med de tre yngsta förmågorna i familjen.
Den äldsta förmågan följde också med, vilket oftast är en bonus för mamman. ;-)
I morgon väntar utflykt med barn nummer tre i skaran.
Alla ska ju hinnas med. :-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar