~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 2 mars 2012

Darrig i knäna!

JA fy 17!!
Tillbringade dagen i Helsingborg och körde hemåt kl 18.
Det var mycket trafik ut ur stan, som vanligt, vid den där tiden.
Hela vägen från Åstorp och hemåt hade jag koll på en lastbil med släp som vinglade konstigt på vägen.
Jag har alltid varit rädd för att köra om lastbilar så jag höll mej på avstånd.
Till sist vågade jag inte köra nära den alls och ingen annan heller.
Jag höll mej bakom den och en lastbil till.
Trots att det var så mycket trafik visades det stor hänsyn eller kanske rädlsa för lastbilen.
Iaf vid Eket så vinglade den så mycket så jag tänkte: Det här kan aldrig gå väl.
Och mycket riktigt.
Sekunden efter välte släpet med buller och bång mitt på motorvägen.
Som tur var insåg alla att detta skulle hända så ingen krockade.
Så där satt jag i min bil med en vält lastbil framför mej.
Grönsaker och frukt rullade runt överallt.
En bil smet förbi den välta lastbilen och jag föjde efter.
Ibland är det bra med en liten bil.
Jag såg lastbilschauffören stå bredvid lastbilen och andra människor stannade kvar så jag smet.
Jösses vad jag blev skakig!
Ringde hem till Ronnie, men han hörde inte vad jag sa.
Tog en lång stund att förklara.
Och darret i knäna har suttit i hela kvällen.
FY vad läskigt!!
Tänk vad som kunnat hända.
Antar att jag inte tycker att det är lättare att köra om lastbilar i fortsättningen.

Phu!
Hoppas jag slipper mer sådant!

Nu är det helg och det ska bli så skönt!
Denna veckan vill jag inte ha tillbaka!
En plan för att slippa det har utarbetats och det blir förhoppningsvis bra.

Imorgon är det godisdag.:-)
Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar