~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 21 februari 2012

Matkassen har anlänt!

Igårkväll kom den.
Vårt steg i riktning mot ny inspiration i middagstänket.
Idag har vi då tillagat den första middagen i påsen.
Apelsinkyckling i kokos och varm romansallad.
Rätten fick bra betyg av alla i familjen.

Det här känns som en bra idé!
Jag antar att det inte bara är i vår familj som det diskuteras om vad vi ska ha till middag varje dag och ingen har några bra idéer.
Det blir enformigt och tråkigt att laga mat.

Nu får vi matvaror, recept och veckomatsedel serverat vid dörren.
MYCKET enkelt och bra!
Vi får väl se om vi är lika nöjda om några veckor.

Kramar Helena

3 kommentarer:

  1. Har ni vanlig storlek på kassen eller finns det någon extrastor (med tanke på att ni har fem barn)? Roligt och smidigt med matkasse! /Linda m 3

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Vi har vanlig matkasse för fyra personer.
    Oftast är inte alla hemma och äter middag eftersom vi äter den mitt på dagen när de flesta är i skolan.
    Nu är det ju lov så vi har improviserat.:-)
    Drygade ut med extra kyckling igår tex.
    Men vad vi kan se så räcker maten lätt till två vuxna och 3-4 barn iaf.
    Ja det här var den bästa idén på länge!:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Aha, vad bra:). Vi har ju "bara" 3 barn så det bör ju funka bra för oss med:)./Linda

    SvaraRadera