~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 2 februari 2012

Helgen närmar sej!

Och vi är lediga!!
Nu är mannen i huset ledig och det underlättar alltid en massa.

Dagen började mindre bra.
Fick gå upp ganska tidigt och asa småttar ut i bilen för att köra Michaela till praktiken.
Hem och dusch sen tänkte jag.
Tji fick jag!
Varmvattnet hade frusit så det kom inte en droppe ur kranen.
Tänkte värma huset så länge genom att elda lite då.
Veden inne var såklart slut så jag fick ta på mej och gå ut och hämta in.
Sätta fyr och sen krypa ner i källaren, som finns under altanen, för att kolla varmvattnet.
Satte kupéfläkten, från bilen, riktad mot rören och höll tummarna.
Inom några timmar var huset varmare och varmvattnet började droppa fram så smått.
Så vid middagstid kunde jag duscha.

Tja vem säger att livet på landet är härligt?

Jag gör det för det mesta men inte när det är väldans kallt och min man inte är hemma.;-)
Konstaterar att det är bra att vara två vuxna i ett hem.

I övrigt har dagen varit lugn.
Mamma och Mia har varit här i två omgångar eftersom Ronnie varit med de för att hjälpa Mia att köpa en bil.
En mycket nöjd Mia körde härifrån med sin fina Forrrrrrrrd idag.

Anjelin mår bättre nu så nu hoppas vi att hon får vara frisk.
Emilio är däremot febrig och allmänt hängig.

Imorgon är det fredag och de gillar jag!
Dagen ska tillbringas på ett av de bästa ställena i Helsingborg.;-)

NU ska denna trötta mamman leta upp sin kudde.
Jag hör den kallar på mej.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar