~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 20 maj 2012

Jag lever!!

I min värld är maj månad den mest stressiga och upptagna månaden på hela året.
Jag vet att jag skrivit det innan och gör det igen.:-)
Tiden går raketsnabbt och de flesta dagar startar jag inte ens datorn.
Att min datorberoende man har släppt sitt beroende har också med saken att göra.
När han nu inte sitter vid sin burk har jag inte heller lust att sitta vid min.

Men jag lovar bättring.
Om inte annat så för min egen skull.
Jag tycker om att kunna gå tillbaka och läsa om vad jag hittat på.
Jag gillar INTE tomma luckor i bloggen!

För att redogöra för veckans händelser ska jag berätta att onsdagen gick åt till att vara rejält salgbakis.
Man sover, äter och dricker för lite.
Men man har också förbaskat roligt!
Vi var iaf på öppna förskolan, jag och Emilio.

På torsdagen hade vi planerat en skogstur med delar av tetantsfamiljerna.
Men inte hade vi vädergudarna med oss, inte.
Regnet öste ner så vi skippade det hela.
En massa annat fixande blev det istället.
Dessutom avslutades den dagen med ett besök på Pepelino.
Jag och mannen i mitt liv firade nämligen 21 år tillsammans den dagen.
En mysig middag på tu man hand som vi sen avslutade i soffan tittandes på hockey-vm.:-)

I fredags var det Örkelljungadagar i byn här.
Tivoli, knallar och allmänt jippo.
Allt för att göra ungar tjatiga och föräldrar fattiga.;-)
Vi gick en sväng med delar av tetantsgänget och deras familjer.
Den mesta tiden la vi dock på medhavd fika i Dalen.
Barnen kunde springa fritt och leka och föräldrarna kunde slappa.
På kvällen grillade vi och var ganska impade av att nio barn mellan 3 och 7 år kunde leka fint långt ut på sena natten.

Lördagen tillbringade vi i byn också.
Ronnie valde att titta på motorcyklar istället och dissade oss.;-)
Kan villigt erkänna att jag också valt det om jag inte skulle jobba på kvällen.
Kl 16 gick jag på helgens jobbdygn.

Jag har ett förbaskat bra jobb!
Idag då solen varit väldigt närvarande och det har varit tokskönt väder har jag kunnat vara ute och njuta.
Det är minsann perfekt!
Baksidorna med vårdarjobbet blundar jag för just nu.;-)

Nu laddar jag för en ny vecka där det har utlovats finväder alla dagar.
Det låter bra det!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar