~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 13 maj 2012

En dag på Ingeborrarpsgården med FB

Alltså utflykt med Anjelins klass i skolan.
Jag och Emilio passade på att följa med eftersom de behövde ha föräldrar som kunde skjutsa.

Vi började med att hälsa på några fina hästar.

Vi fick lära oss en massa om snickeri och vad som användes i hushåll för längesen.

Åka häst och vagn fick barnen också prova på.
Gissa om det var populärt.

I hästvagnen låg den här sötnosen och åkte med hela förmiddagen.
Toksöt!

Jag passade på att fota lite annat med när jag befann mej i en sån härlig miljö.

I smedjan fick vi se hur man kan göra en ljusstake.
Spännande och liite läskigt.

Så här ser resultatet ut.
Så himla fin!

Den här fina hittade jag i smedjan.

 Karin berättade om hur man levde för 100 år sen.
De flesta tyckte det var jätteintressant att titta inne i den gamla stugan.

Underbart..

Hos Bodil fick barnen lära sej om får och ull.


Det är en sån himla lyx att få vara med på en sån här utflykt!
Fint väder var det också.

Hoppas nu ingen förälder blir arg för att jag lagt ut bilder på barnen.
Hoppas att denna då hojtar till så att jag kan ta bort de.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar