~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 26 augusti 2013

Då var vi igång igen!

Skola och vardag.
Som ett brev på posten har nu förkylningarna börjat dyka upp här.
Så är det ju alltid när folk samlas ihop igen.
Emilio är hes och låter som att han kommit i målbrottet.
Hoppas bara att det inte blir astma av det här...
Liten lillebror snorar och hostar, han med.
Även tjejerna är lite halvkrassliga.

Som tur är skiner solen på oss varje dag fortfarande.
Luften är hög och frisk.
Morgnarna är kalla men dagarna varma.
En riktigt härlig sensommar.

Idag har mer fritidsaktiviteter dragit igång också.
Anjelins tur var det idag.
Hon har börjat drilla.
Vet ni vad det är?
Ni som följt denna blogg vet ju det iaf.
Ni andra kan tänka er en paradorkester eller en musikkår.
Tjejerna som går längst fram och viftar med pinnar, ni vet?
De är drillflickor som drillar.
Ett viktigt och fint inslag i det hela.
Michaela har ju drillat i flera år, men haft ett uppehåll ett tag nu.
Denna terminen ska hon börja igen och även vara ledare för de små nybörjarna.
Spännande och roligt!

Snart är det höst på riktigt och jag känner hur verkligheten kryper närmare.
I början på oktober ska jag börja jobba igen och liten lillebror ska börja på dagis.
Det kommer säkert att bli jättebra men som den hönsmamma jag är så vill ja helst fortsätta vara hemma med honom.
Sticker inte under stol med att det är det livet jag gillar bäst heller.

Äh släpper det och njuter ett tag till!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar