~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 22 juli 2012

Hishultarundan 2012

Igår bar det av hemifrån vid middagstid mot Åsljunga för att möta upp ett par kompisar och en styck alldeles för ny och trist Cheva caprice.
Dock fick detta tråkmonster duga som dagens transportmedel då den trots allt är amerikansk och det var detta som var dagens tema.
Tillsammans med fest och lite sånt.:-)

För er som inte vet vad Hishultarundan är ska jag allt berätta detta.
I 24 år har raggare från Örkelljungatrakten träffats, en lördag i juli, i Hishult för att köra årets raggarrunda.
Man ställer upp bilarna och pratar och har trevligt.
Vid givet klockslag satte man sej i bilarna och körde vidare till nästa plats.
Eftersom det blivit en sådant stort intresse för den här rundan har startplatsen ändrats till Edenberga där det finns bättre plats för alla.

Rundan har, så länge jag varit med, gått ungefär såhär:
Hishult-Laholm-Mellbystrand-Båstad-Förslöv-Ängelholm.
Därefter har man gett sej iväg till någon raggarklubbs fest.
Tidigare var det oftast Örkelljunga som höll i festen eftersom det är Örkelljungaraggare som håller i rundan.
I år var det dock i Klippan och det har det varit några gånger tidigare också.

Jag blir helt varm i hjärtat av det här.
Härligt ljud från stora fina bilar så långt ögat kan nå.
Här  lämnar vi startplatsen i Edenberga.

 I Mellby är det riktigt, riktigt coolt när man ser alla bilarna köra på stranden och sen ställa upp sej.

Bilar framför.....

...och bakom.

Ett försök till att fånga storheten i det hela...

Ca 300 bilar deltog i år och det är minsann många bilar det!!

Så himla roligt!!

Det är ingen jättelång sträcka att köra men med alla stopp-platser, "pissepauser" och annat man kan ha för sej i det här sällskapet så tar det hela eftermiddagen, kvällen och en bit ut på natten.
Vi var i Klippan på efterfesten kl 23.45 och var INTE sist.

Vid 2 bar det hemåt och jag är SÅ nöjd med dagen!

Idag känner jag mej totalt bakis fast det var jag som körde igår och alltså inte alls drack något med alkohol i.
Men det här är värt allt!:-)

Kramar Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar