~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 11 juni 2012

Struktur på livet...

...ska det bli.
Så denna mamman slipper så många gråa hår.

Är så trött på att irritera mej på saker som inte blir gjorda och tider som inte hålls.
Så idag har det hållits familjemöte i detta hus.

Gemensamt har vi beslutat vilken tid som det är rimligt att gå upp på morgonen, vilken tid man senast ska ha ätit frukost och vilken tid man ska komma hem på kvällen.
Det har även gjorts ett schema för vem som ska tömma diskmaskinen, dammsuga golvet och tömma sopor.
Jag tycker egentligen inte att sånt här ska behövas, men uppenbarligen gör det så.

Håller nu tummarna för att detta ska fungera.

Hur gör ni andra som har tonåringar?

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar