~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 21 juni 2014

Midsommarafton 2014

Jag gillar midsommarafton.
I alla fall den delen som innefattar blommor, dans och gemenskap.
God mat också förstås.
Jag gillar dock inte den alkoholhaltiga ingrediensen som allt som oftast ingår i firandet.
Därför tycker jag att det är heeeelt ok att fira ensam med barnen när Ronnie tagit på sej extra välbetalt jobb en dag som denna.

Vi började dagen med att köpa fina, goda jordgubbar.
Barnen gjorde sej fina för det gör man när det är midsommar.
Alicia och jag gjorde en krans tillsammans.
Så himla mysigt!

På eftermiddagen var vi på Ingeborrarpsgården och dansade runt midsommarstången.
En tradition som jag bara älskar.
Lite fika och lite dans och härlig sol.
Och så fina vänner med, förstås.


Jag är sällan med på bild för det är ju alltid jag som håller i kameran.
Min vän Karin tyckte det var dax att jag också fick vara med så jag bjuder er på de bilderna idag.
Jag gillar det inte direkt, men det får väl vara så ;-)



Kameran var självklart med och lyckades fånga de här fina killarna på bild.



Så här fina var de små i skaran igår.

Kvällen tillbringades hemma med pappan i familjen som äntligen kom hem efter jobb.
God mat, massor av jordgubbar och sen bara soffhäng.
Supermysigt!

Hoppas ni hade det lika bra som vi!

Kramar Helena

1 kommentar:

  1. Jadå var hos mossan på sill o päror och jordgubbar :-) //Mikklo

    SvaraRadera