~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 31 oktober 2013

Wiiiihoooo

Här bara rusar tiden!
Men det är väl ett bra tecken när man har så mycket att pyssla med så att datortiden får minskas radikalt?

Sen jag skrev senast så har jag haft långväga besök.
Min fina "norrlandsvän" Cajsa och hennes dotter var här i några dagar förra veckan.
Åh om de bara bodde närmre!
Vi han i alla fall med viktiga saker som Väla och Gekås.
Och en massa snack :-)

I lördags hade Anjelin barnkalas tillsammans med en klasskompis.
Hela klassen var inbjudna och vi höll till i skogen.
Lek, korvgrillning och åkande på traktorsläp hanns med.
Alla var glada och nöjda.

Söndagen tillbringades på hantverksmässa.
Anjelin klarade av sin första drilluppvisning.
Kan säga att hon var MYCKET nervös innan men klarad det hela galant.
Jag filmade givetvis och om jag lyckas lägga upp det här så ska jag göra det.
Jag tror också att gängets drilltränare, Michaela, var minst lika nervös.
Även hon fixade allt perfekt!
Sin egen uppvisning med den äldre gruppen var också toppen!

Mitt i allt annat som hänt föregående vecka så började vi också en ommöblering på ovanvåningen.
I helgen som gick blev vi ganska klara.
Nikita flyttade in i Michaelas gamla rum, Anjelin in i Nikitas och Emilio fick ensam stanna kvar i det rummet han och Anjelin delade innan.
Tjejerna är mycket nöjda med detta medan lillebroren tycker att detta med eget rum är ganska onödigt.
Varför ska man vara ensam, liksom?


Så här har Emilio det i sitt rum just nu.
Det ska flyttas på någon hylla och lampa och så bara.



Anjelin bor så här.



Här hittar vi henne för det mesta nu.
Hon pysslar och pysslar.
SÅ nöjd över att få vara i fred.
När hon nu får vara det ifrån den där Emilio som tycker livet är ganska trist på sitt rum



Denna veckan är det höstlov.
Alla barn är lediga och föräldrarna är alldeles slutkörda.
Nä då, så farligt är det inte.
Men det är ett högt tempo på barnen när de är lediga.
Vi har ju också haft höstens första riktiga storm.
Då skickar man ju inte riktigt ut barnen för att leka heller.
Imorgon är det äntligen dax för de att vara på fritids och dagis lite.
De har längtat!

Jag smiter nog till ikea lite så länge.
Behöver ju lite belysning och annat plock till alla nyfixade rum ;-)

Ha det bäst så länge mina vänner!

Kramar Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar