~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 10 april 2013

Vardagslyx

Eftersom vi alltid jobbat obekväma tider, alltså både helger, kvällar och dagtid så är vi inte så bra på det där med helglyx.
Ni vet det där med smarrigare middag på fredagkvällen och sådant?

Vi är istället superbra på vardags lyx och brukar käka något gott de kvällar vi är sugna på det.
Så ikväll blev det plötsligt räkafton i vårt hem.
SÅ himla gott!
Vi kan dock aldrig enas om hur räkor ska ätas.

Jag är uppvuxen med räkor med skal.
Man sitter tillsammans och "pillar räkor" både länge och väl.
Ett av mina starkaste minnen från när jag var liten har med räkor att göra.
Vi åkte ofta till mormor och morfar och sov över med mamma.
Då fick vi ofta räkor på detta sätt.
Åh jag kan riktigt känna hur mysigt det var.
Saknar de SÅ mycket...

Nåväl..
Ronnie tycker att man ska ha räkor utan skal, med kokt ägg på macka.

Så givetvis serverades båda alternativen.

MUMSIGT!

Annars så flyter det på i rask takt här, som vanligt.
Jag hoppas på att bli frisk från en envis förkylning bara.
Vi väntar också på att få lite mer värme.
Det ska ju för bövelen föreställa vår nu!
Det fryser fortfarande på nätterna och visst är det några plusgrader på dagarna men inte precis så att man svettas.
Till helgen lovas det lite mer värme så jag hoppas att meteorologerna har koll på läget nu och inte lovar för mycket.
Jag håller tummarna för det iaf.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar