~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 10 mars 2014

Känslan av frihet


Jag blir så lycklig när solen skiner.
Helt lätt i själen.
Att då även få gå en runda i rask takt med bra musik i öronen är så befriande.
Ingen ska tro att jag inte vill leva mitt liv.
Jag skulle aldrig någonsin vilja byta ut det.
Men att få smita i en liten timme och bara vara ensam är en speciell känsla.
Jag har annars många att ta hänsyn till.
Mycket att komma ihåg och tänka på.
Jag ställer höga krav på mej själv när det gäller barnen.
Det är min familj som är min karriär.
Men när solen skiner och grusvägen slingrar sej framför mej.
Då är stegen en aning lättare.
Tankarna får rusa fritt.
Sen är jag nöjd.
Sen fortsätter jag gärna tänka på tider och skolväskepackningar.
Eller vad som fattas i kylen.
Och lyssna på femtioelva "maaaamma".
Och allt det där andra som tillhör vardagen.
För det är det som är livet.
Glöm aldrig att livet är en fest.
Och fest är förbaskat roligt!

:-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar