~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 4 december 2012

Självplågeri av hög rang

Det är så sant som det är sagt:
-Vill man vara fin så får man lida pin.

Håller fortfarande på att täcka min vänstra arm med ett maoriskt mönster.
Under arbetet finns det några rejäla prövningar har jag fått inse.
Handleden var inte så najs.
Kändes ganska rejält, faktiskt.
Men min handled är ju inte så stor så det gick snabbt över.
Resten av underarmen var väl ingen höjdare att plåga, den heller, men det var ändå inte så farligt.
Överarmen var inga problem alls.
Runt armbågen var då inte alls trevligt.
Men jag gnäller inte för det blir banne mej superfint!
Kvar har vi nu de två underbara ställena som är PÅ armbågen och insidan av överarmen.
Fantastiskt att ha detta att se fram emot. ;-)

Idag har jag iaf konstaterat att jag inte tål helosansalva.
För er som någon gång tatuerat er eller varit i närheten av någon som gjort det så vet ni att man använder den salvan för att smörja sin tatuering tills den läkt.
De senaste gångerna jag tatuerat mej har armen svullnat onödigt mycket och jag har efter läkningen fått utslag i den otatuerade huden som kliat idiotmycket.

Nu testade jag en annan salva som heter bepanthen och döm om min förvåning, när jag inser att armen varken svullnat eller gör ont.
Så himla skönt!

Så dagens tips är min bästa vän BEPANTHENSALVAN :-)

Som ni förstår händer det en del i det här hemmet nuförtiden.
En del kan jag inte dela med er, det vet ni ju.

Men igår inhandlades de flesta julklapparna på Gekås, Ullared.
Och i och med detta så är jag rekordtidigt halvfärdig.
Perfekt!
Dock var vägen dit och hem glashal.
2½ timme dit och lika lång tid hem tog det.
I normala fall tar det 1½ timme, max.

Kvällen avslutades med ett trevligt julbord på kommunens bekostnad.
Sällskapet var det bästa, men maten var ok.

Hoppas ni har en mysig vinterkväll.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar