~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 7 juli 2014

Vad är det med spriten?

Nu är det semestertider.
Det märks lite varstans.
Ganska mycket på sociala medier tex på facebook.
Många semesterfirare lägger upp härliga bilder på sol och bad.
OCH på sitt vin, sin öl eller vad sjutton det nu dricks.
Är det tvunget att dricka alkohol på semestern?
Eller alls för den delen.
Tolka nu inte detta fel.
Var och en får dricka vad, när och hur mycket de vill.
Min undran är mer vad den där drickan har med ledigheten att göra.
Eller ja, jag är ju inte dum.
Jag fattar.
Men irriterar mej i alla fall.

Jag dricker också alkohol ibland.
Väldigt sällan men det händer.
Tycker egentligen att cola zero är mycket godare och väljer oftast det alternativet.
Då får jag dessutom behålla hjärnans kapacitet.
Kanske ingen större bedrift men det snurrar i alla fall inte.

Nå väl, det är ju tur att alla får göra som de vill i det här landet.
Och att jag får tycka vad jag vill.

Min förhoppning är att alla tänker till en extra gång innan det dricker sin alkohol.
Eller om de nu dricker den, att de tänker till kring allt annat.
Sådant som båtar, bilar barn och grillar.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar