~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 11 september 2012

Jisses vilka dagar!!

Jobbhelgen tog alla pris i allt som är jobbigt.
Pga tystnadsplikt kan jag inte dela det med er så vi låter det bara vara.
Jag fick dock beröm av berörda för min insats och det känns bra.

Igår drog skolveckan igång med buller och bång.
Dagislämningen gick toppenbra och jag tillbringade förmiddagen  hos TattooRickey.
Lovar att visa reslutat på bild sen.

På kvällen var det tänkt att vi skulle titta på film och bara slappa efter en ganska hektiskt helg.
Tji fick vi, kan man säga!
När småttarna lagt sej och vi snart skulle landa i soffan var Ronnie ute en sväng.
Då small det till på den stora vägen en bit bort och sen blev det knäpp tyst.
Vi gav oss iväg dit med bilen för att se vad som hänt.
På vägen låg en stor älg och vid sidan stod två bilar och två kvinnor.
Jag trodde att älgkrock var lika med stora skador.
Men som tur är så är det visst inte så alltid.
Den här kvinnan krockade med älgen och det enda som hände var att vindrutan gick sönder på bilen.
Och ett par små bucklor.
Inga personskador alls.
Vi fick iaf ringa polisen, bärgare och en jägare som kunde avliva den stackars älgen.
Innan detta var gjort var vår filmkväll i soffan långt borta...

Ja, ja, jag är så glad att ingen mer än älgen blev skadad iaf.

Idag har jag varit på möte en sävng på jobbet och sen fick jag snällt ta tag i det här hemmet som ingen riktigt haft tid med på några dagar.
Tvättberget börja likna Mount Everest och dammråttorna börjar likna rådjur så det är bara att hugga tag.
En envis huvudvärk gör dock så att det går en aning sakta.
Men troligtvis så försvinner inte röran eller tvätten så det är bara att skynda långsamt.;-)

Nu laddar jag för en spännande avslutning på veckan.
Och nu ska jag skriva det här som jag inte vågat skriva innan.
De flesta runt om oss veT men nu skriker jag för det är så spännande!

ALICIA OCH HENNES INNEBANDYLAG SKA KVALA TILL SM PÅ LÖRDAG!!

Håll alla era tummar och tår för att de ska gå vidare är ni snälla.
De spelar i Åby ibk och den klubben har aldrig haft något lag i SM över huvudtaget.
Så det här är stort.
Har ni inget för er så kom till Ängelholm och heja!

Kramar Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar