~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 24 november 2015

Snökaos i Skåne

Det är så sant som det sägs.
Att när Skåne får snö så blir det kaos.
Natten till i söndags fick vi 35 cm snö och kaoset var ett faktum.
Jag försvarar vårt kaos med att det varit 10 plusgrader hittills och tanken på vinter var långt borta.

Inför vår planerade roliga utflykt på söndagen skulle Ronnie lägga på vinterdäcken på bilen på förmiddagen.
Med 35 cm nysnö och en väg som inte plogats så var det ju bara att glömma.
Det uppstod kaos och förvirring så vår utflykt fick ställas in.

Denna mamman fällde krokodiltårar men det gick inte att genomföra utflykten.
Vinterdäcken kom på efter många om och men. Men då var det försent att ge sej iväg och andra problem uppstod.

Nu är det ju så att saker kan ordnas ibland.
Kanske inte till det som var ursprungstanken men i alla fall i närheten.
Våra fina vänner som vi skulle åkt och träffat i ett dygn fick vi i alla fall träffa några timmar igår.
Lite är bättre än inget och vi hoppas det blir en träff snart igen.

Jag är lite mer nöjd nu. <3

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar