~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 15 november 2015

Nu räcker det!

Det diskuteras flyktingar och invandring överallt.
Jag tycker att det är bra att folk i allmänhet blir medvetna och bryr sej.
Det jag dock önskar är att alla blir lite mer källkritiska.
Det sprids information som är både fel och till och med befängd.
Att använda sitt eget huvud för att fundera på rimligheten i varje påstående borde inte vara så svårt.

Jag blir ledsen på hur människor kan vara så kallsinniga.
Hur de inte kan tänka sej in i en annan människas tillvaro.
Att sen tro på all propaganda om antal flyktingar och dess kostnader utan att sätta detta i perspektiv till resten av världen känns bara obildat och fel.

Många på till exempel facebook är också så himla främlingsfientliga.
I detta landet får man tycka som man vill.
Så också de med denna övertygelse.
Men när det trycks upp i mitt ansikte varje dag så får jag nog.
Jag rensar nu bort de som yttrar sej för mycket negativt kring invandring och flyktingpolitik.
De är kvar som mina vänner men jag vill inte se deras åsikter.
Åsikterna gör mej uppgiven och ledsen så nu besparar jag mej från det.
Så får det vara nu!

Detta ämne diskuteras också mycket i det verkliga livet.
Överallt.
Jag väljer att inte gå in i diskussion.
Jag anser att alla har ett lika värde.
Vi kan hjälpa och då bör vi göra det.

Jag är dock inte blind och döv.
Även jag ser att det som händer nu inte är bra för någon.
Vårt land behöver tänka om och göra rätt.
Just nu får ingen det bra här heller.
Men jag är säker på att läget löser sej.

Nu vet ni var jag står i detta viktiga ämne.
Glöm inte att alla människor är värda det bästa.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar