~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 14 april 2014

Påsklov

Skollov är allt bra trevligt!
Inga tider att passa och det är så himla skönt!
Idag har visserligen alla de små barnen varit på fritids och dagis.
Små och små förresten.
De lite mindre får det nog allt heta.
Men nu är det ledigt resten av veckan.
Jag jobbar imorgon och onsdag kväll, men det går bra ändå.
Inget annat att passa ju.
Lite aktiviteter har vi dock inplanerat men inga mängder.
Vi föredrar att ha det så.
Barnens hela vardag är så inrutad fast att vi inte har så mycket aktiviteter utöver skola/dagis.
Så när det är lov försöker vi att bara ta det lugnt.

Så det är det som står på schemat de två närmsta dagarna.
Sen händer det lite saker, men eftersom de större barnen i familjen brukar läsa här så delger jag inget om de dagarna här och nu.
Pilutta er! :-)

Påsken närmar sej med stormsteg.
Ska jag kanske ta fram alla mina två kycklingar?
Egentligen gillar jag att pynta och fira högtider.
Men när de är så korta som påsken så glömmer jag nästan alltid ta fram pyntet.
Och kommer jag ihåg att ta fram det så glömmer jag att ta undan det i rättan tid.
Alltid är det något.
Men jag tröstar mej med att jag lever mitt liv utan stress.
I alla fall så gott det går.
Vem bryr sej om påskakycklingen är framme eller ej?
Huvudsaken är väl att vi har påskgodis, eller?
Det är det viktigaste enligt barnen och de är det viktigaste för mej.
Så ibland är valet enkelt.
Har kycklingen fått titta fram så är det nog inte precis någon här som bryr sej om den står framme till jul heller ;-)
I så fall är det jag och då får jag ju ta undan den igen när det stör mej.

Ibland känns det som att alla borde bränna ut sej lite lätt och lära sej sortera bort ovikigheter här i livet.
Det är så mycket lättare då.
För det mesta i alla fall.

Rycka på axlarna och chilla lite är nyttigt för de allra flesta.
Med det menar jag inte att man inte ska engagera sej och bry sej om saker.
De ska man visst det göra.
Men inte stressa och må dåligt.
Det är viktigt att skilja på detta.

Hur mycket pyntar du min vän?

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar