~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 1 december 2014

Hur hinner folk?

Jag förstår det inte?
Hur hinner folk, de flesta alltså, jobba hela dagarna och sen allt annat man ska också?
Jag kommer nog aldrig att förstå.

De senaste veckorna har jag förutom att jag jobbar på mitt vanliga schema även haft en massa arbetstid utöver.
Projektet som håller på att startas upp på jobbet tar sin tid.
Roligt är det men det tar tid i anspråk.
Tid jag brukar lägga på annat.
Som att blogga...
Eller slappa...
Vara med barnen...
Sköta hemmet...

Ja ni fattar.

Dessa veckorna har jag gjort en massa roligt jobbrelaterat.
Skött hemmet om än lite haltande. (Tur att jag har en man också ;-))
Julstädat en hel del.
Adventspyntat.
Fotat lite barn och redigerat lite.
En massa som jag borde och inte borde göra som inte går att rada upp här. ;-)

Jag har dock INTE pluggat på min utbildning som processledare, som jag borde.
Jag har inte heller pluggat i den fina photshopboken jag fått låna.
Inte har jag bloggat heller.

Men NU damp det ner några rader här i alla fall.

Min förhoppning är att tempot dras ner lite denna veckan.
Och ännu mer nästa vecka för att sen vara cool-lugnt i julveckan.
Eller förmodligen inte, nä...

Här hetsas och stressas dock inte.
Det som hinns med det hinns med och resten får vänta.
Det viktigaste är att barnen får sitt och att mamman får en paus då och då.
Och de där pauserna de tar jag.
Pysslar lite med julstämning och sådant mys.
Eller bara gör inget.
Jag är ganska bra på det.
En stund...

Alltså det är december ju!
Ja vilken upptäckt.
Borde ha tänkt på det när jag tände datumljuset i morse men det gjorde jag inte precis.
NU slog det mej.
Åh mysiga månad med tända ljus och höga förväntningar.

Har ni adventspyntat?
Det är ju det bästa!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar