~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 22 december 2014

Gåvor

Man ska ge i juletid....
Till alla möjliga fina idéer som gynnar de som har det sämre ställt.
Till fonder och forskning.
Kanske inte i juletid utan även annars.
Jag tycker i och för sig att man borde dela med sej året om.

Själv är jag ganska dålig på det där att skänka en slant.

Men jag vet att jag ger på annat sätt.
Jag skänker istället av min själ, min hjärta, min tid och allt jag har varje dag.
Jag ger så mycket jag kan till ett litet liv.
Jag tröstar den ledsna lilla parveln som drömmer mardrömmar eftersom julen är så hemlig.
Andra barn är förväntansfulla av anspänningen i luften.
Detta barn gråter för att det är svårt att förstå vad som är på gång.
Vad är det som är i görningen?
Jag torkar tårarna på kinden och lovar att finnas vid sidan.
Jag undrar hur länge oron ska stanna...
Kan jag ta bort den?
Jag vill det.
Det kan jag inte så jag nöjer mej med att finnas där.
Alltid.
Hoppas att det räcker till för att trösta lite.
Jag ger vad jag kan på detta sätt och hoppas det räcker till för att räknas till de givmilda.
Annars får det duga ändå.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar