~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 8 december 2014

Andra advent

Igår tände vi det andra ljus i adventsljusstaken.
Julen närmar sej med stormsteg och jag älskar det!
Trots att jag har massor att göra, mycket mer än vanligt, så njuter jag till fullo.
Tänder ljus varje kväll.
Sneglar nöjt på ljusen i fönstren varje dag.
Och så ska vi inte tala om den fina, nya stjärnan i köksfönstret.
Härligt!

Julklappsförberedelserna går väl i den takt de brukar.
Väl planerade men inte inköpta.
Åh det är så himla roligt att smida planer!

På jobbfronten går det framåt.
Mitt nya projekt är roligt och givande och det går bra.
Mitt vanliga jobb är som vanligt.
Trist att gå dit men roligt att vara där.
Har ju de bästa arbetskamraterna och de bästa brukarna.

Och så utbildningen...
45 sidor att läsa i en bok som jag har på datorn.
Öppnar....
Och stänger...
Går inte så himla bra det där.
Lite FÖR fullt i huvudet tror jag.
Men förhoppningsvis får jag till den läsningen inom kort.

Imorgon väntar viktigt möte och sen flyttstädning.
Wiihoo för städning.
Eller?
Nä inte så värst.
Men det ska ju göras så svärmoran slipper.
Så nu är hon utflyttad och inom kort är Michaela inflyttad.
Gissar att jag åker på en flyttstädning till sen då..
Men den får vi allt vara flera om.

Idag har jag dock gjort något som är ytterst ovanligt men var väldigt lyxigt.
Ett frisörbesök med färgning, tvättning och klippning.
Jisses!
Känner mej så vacker så!
I alla fall väldigt mycket mindre gråhårig ;-)
Den duktiga frisören fick snyggt till min alldeles egna hårfärg och jag är grymt nöjd!
Eller ja, min egna hårfärg just nu är högst tveksam.
Mindre brun än vanligt och mer glittrigt grå.
De som känner mej vet att jag inte gillar bling så bort med det. :-)
Tur man kan ordna det lätt som en plätt!

Nu väntar soffhäng där jag högst troligt somnar som en stock.
Här finns det då inga sömnproblem, inte.
Om inte den morgonpigga tokstollen Emilio räknas som ett sådant.
Men det störningen tar vi då.
NU slappar vi.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar