~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 30 augusti 2014

Snart pension...

Ja så fort som tiden går så är det nog snart dags.
Det är ju morgon och kväll hela tiden.
Och måndag...

Fast idag är det faktiskt lördag och det är nästan alltid trevligt.
Så även idag.
Vi har haft öppet hus i byn där en säljare visat säsongens fina kläder från Pomp de lux.
Som vanligt var där mycket fint!
Till Anjelin i alla fall.
Emilio gillade inte alls kläderna.
För lite rock, tyckte han.
Det kom en hel del shoppingsugna människor.
Härligt!

Resten av dagen har vi mest myst och ätit godis.
Precis som man ska en lördag.
Nu har den efterlängtade mannen också kommit hem efter nästan en veckas jobb.
Alltså han har varit borta hela veckan kanske jag ska skriva.
De flesta jobbar ju hela veckor egentligen ;-)
Som jag brukar säga: Jag klarar mej alldeles utmärkt själv men har ingen lust att vara det.
Att vara två om vardagen är minsann bäst.

Eftersom mannen i huset varit iväg så har också bygget stått stilla.
Även där klarar jag mej mycket själv men det är roligare att bygga tillsammans.
Dessutom är jag begåvad men helt usel kropp som tror att den är 110 år, eller något liknande.
Så även om hjärnan vill och gör så ger kroppen upp.
Men nu har jag ju pausat i en vecka, bortsett från lite målning.
Så nu är jag redo igen.

Lite värme ska det visst bli i veckan också.
Välkommen säger jag till den!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar