~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 11 september 2014

Vuxenpoäng!

När man är över 40 borde det kanske vara enkelt att plocka vuxenpoäng.
De flesta borde kanske redan vara plockade?
Idag har i alla fall plockat lite, tycker jag allt.
Jag har för första gången i mitt liv röstat.
Jag vet att jag borde utnyttjat min rätt att göra det långt tidigare men det har jag av olika anledningar inte gjort.
Nu känner jag mej löjligt nöjd över att ha gjort det.
Men så svårt!
Ja inte själva momentet men vad 17 man ska rösta på för parti.
Vilken tid det tar att sätta sej in i allt.
Vem har liksom tid att sitta och titta på debatter på tv hela kvällarna?
Inte jag i alla fall.
Men jag har läst på och försökt bilda mej en uppfattning så gott jag kunnat.

I övrigt har detta varit en alldeles väldigt trevlig dag.
Jag och lilla lillebror har umgåtts nästan hela dagen med bästa Karin och lilla O.
Perfekt!
Och så sol på det.
Kan knappt bli bättre.
Lite bättre kunde det ändå bli för min duktiga man har jobbat vidare i vårt nästa projekt.
Och så gjorde vi en gemensam ansträngning med lite golv ikväll.
Kanske kan jag bjussa på bilder i helgen.
Håll tummarna :-)

Kramar Helena


1 kommentar:

  1. Du kunde ju bara ha ringt till mig så hade jag berättat vilket parti Du skulle ha röstat på ;-)
    Bättre sent än aldrig, hoppas nu att Du har startat en tradition :-)

    SvaraRadera