~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 18 september 2014

En shoppingdag med barnen..

Studiedag på skola/dagis och alltså lediga barn.
Vi passade på att åka till väla för att inhandla jeans till några i gänget.
Det var inte varken första eller sista gången jag gjorde den utflykten med fyra huliganer men det krävs en rejäl dos tålamod till det.
Jeans är inköpta och BR leksaker är besökt.
Så alla är glada och nöjda.

En dam lyckades dock göra mej riktigt irriterad och arg idag.
Tyvärr så var hon så sur och bitter själv så hon uppfattade nog inte min ilska mot henne.
Synd!
Samtalat började mellan henne och lilla lillebror som glatt talade om att vi skulle äta på McDonalds.
Eftersom det inte görs så ofta så är det riktigt festligt.
Då snäste damen surt åt honom att han skulle be sin mamma göra riktig mat från grunden istället för att servera barnen sån skitmat!

EH va?!

Vi lagar alltid mat ordentligt hemma.
Inga halvfabrikat eller så.
Detta berättade jag en aning stött.

Men, som sagt, det uppfattade hon nog inte alls.

Ursäkta mej, men KÄRRING!
Tur jag är så väluppfostrad och bara muttrade för mej själv istället.

Ingen unge mår väl dåligt av att äta skräpmat någon gång ibland?
Det tror inte jag i alla fall.

Bah vad sur jag blir igen nu.

Så vi tänker på något annat.
Byggandet, grejandet och omflyttandet av saker börjar bli klart här och det är underbart!
Vårt sovrum är nästan klart. Saknas bara taklist som jag ska orka måla.
Och lite ramar till foton som jag tagit.
Datorrummet är klart förutom lite fix med proppskåp och lite sådant.
Lilla N har fått ett eget rum!
Han är så glad och nöjd och klarar fint av att sova i stor säng.
Visar bild i ett eget inlägg.
Nu återstår att flytta rätt på lite saker och så men det börjar minsann bli ordning på torpet.
Härligt!

Imorgon vankas den traditionella jobbfredagen.
Inte särskilt kul men får ju göras.
SEN är jag ledig en vecka igen. ;-)

Kramar Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar