~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 11 maj 2015

Att bo på liten ort

Det har jag redan skrivit om flera gånger.
Att bo på ett litet ställe har både för och nackdelar för alla.
Jag tror det är så på alla små ställen i vårt land, mer eller mindre.

Nu i dagarna har det släppts en dokumentärfilm om Örkelljunga.
Jag tittade på den tillsammans med de äldre barnen i hemmet eftersom det är mest ungdomarnas liv den skildrar.
Lite spridda reaktioner runt köksbordet blev det och en intressant diskussion uppstod.
Jag tänker inte yttra varken mina och definitivt inte mina barns kommentarer kring detta här.
Var och en får verkligen tycka som de vill om filmen och dess innehåll.

Vad jag VILL skriva om den är följande.

Jag tycker det är en ärlig skildring av en del av vår by.
Den visar inte allt och alla men det den visar är en sanning.

Jag vill ge skaparen mycket beröm för att sansat faktiskt lyssna på de han pratar med ordentligt.

Jag tycker också att Patrik i slutet av filmen har en poäng i det han säger och vill ge honom en liten guldstjärna. ;-)

Titta och tyck :-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar