~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 15 september 2013

Paus ifrån vardagen..

När jag fyllde år i somras frågade alla vad jag önskade mej i present.
Jag tycker det är svårt att önska saker.
Tycker att jag har det jag vill ha och om det är något jag önskar så är det lite dyrare saker och de vågar jag kanske inte önska mej.
Något som inte kostar så mycket däremot och som jag har ont om är tid.
Tid att göra vad jag vill.
Tid att äta mat jag slipper laga.
Tid tillsammans med mannen i mitt liv.

Så den bästa presenten jag fick när jag fyllde år var ett presentkort på en restaurang, barnvakt hemma och tillgång till en lägenhet att vara i.
Detta utnyttjade vi denna helg.
På eftermiddagen igår kom mamma och tog hand om barnen och vi körde till min syster, Mia; för att få nycklar till hennes lägenhet.
Mia och kusin Julia fick snällt köra hem till oss och hjälpa till med barnen. :-)

Vi åt mycket god mat på Torstens i Ängelholm.
Eftersom vädret var toppen så satte vi oss vid Rönne å och bara njöt av att inte har några måsten.
Fnissade åt tokiga änder och hade allmänt mysigt.
Sen inhandlades diverse onyttigheter bara för att vi kunde.

Kvällen och alldeles för långt in på natten tittade vi på måååånga avsnitt av sons of anarchy.
Så himla underbart att bara kunna sitta i soffan, titta på vad man vill hur länge man vill och stoppa i sej vad man vill.
Och så avsluta med att sova hur länge man vill och duscha utan att någon drar i dörrhandtaget och frågar när man är klar eller bara skriker: maaaaammaaaaa

Nu ska ni inte tro att jag ångrar mitt liv med huset fullt av barn för så är icke fallet.
Men ibland blir det bara FÖR mycket och jag behöver få lite andrum.
Och för att få det behöver jag veta att barnen är trygga och har det bra under tiden.
Så var det denna gången, verkligen!
Denna mamman har ett enormt kontrollbehov och tycker egentligen att bara jag är den som kan ta hand om allt på rätt sätt.
Känner någon igen sej?
Jag tror inte jag är ensam. ;-)
Men det finns några få utvalda som jag litar till fullo på och de är guld värda!

För att njuta ordentligt av ensamtiden åt vi frukost på kondis.
Smarrigt värre!

SEN åkte vi hem till ungahögen och hur skönt det än är med en stund för oss själva så är det ändå hemma med barnen som är bäst!


Tack mamma, pappa, Mia och Julia för detta!
Och tack även till våra stora duktiga tjejer som också hjälpt till med en massa för att alla skulle ha det bra.

Kramar Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar