~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 16 juni 2013

Slappe och planering

Det är så det är nu.
Jag är ju ledig, alltså jobbar inte.
Ledig är man väl aldrig som mamma?
Så dagarna går åt till att slappa när det går.
Alltså sitta i en stol i solen medan barnen leker.
Eller surfa omkring på datorn när barnen kollar film för att regnet öser ner och de redan badat i vattenpölarna ett par gånger.
Man lever ju bara en gång och då gäller det att fånga dagen ;-)

Det krävs också lite planering i en så här stor familj.
Praktiska saker som middagar tex.
Vi gör matsedel för en eller två veckor i taget och storhandlar till detta.
I långa loppet gör denna planeringsstund att jag sparar både tid och pengar.
OCH jag slipper bestämma vad som ska serveras.

Sommaren ska också planeras för varje barn.
Och helst ska jag komma ihåg vad alla ska.
Bara se här:
Michaela jobbar hela sommaren så klarar sej mest själv.
Alicia jobbar också men där emellan ska hon på en veckas läger, på drygt en veckas resa med innebandyn och en innebandy turnering i Ängelholm.
Nikita har åkt till stugan med mina föräldrar.
Kommer hem veckan efter midsommar och ska sen på kollo.

Och så här håller det på.
Är det konstigt att huvudet känns fullt?

Men det är roligt att alla får hitta på saker.
Jag är glad så länge barnen är glada.:-)
För mej planerar jag mest att inte planera min födelsedag som snart kommer ganska oönskad.
Jag fyller lite jämt och det är då inte 30..
Tycker att det känns lite jobbigt men har förlikat mej med tanken rätt bra ändå.
Jag fyller år en fredag men har bestämt mej för att fira med tårta på lördagen och den som vill får komma.
Jag vill inte bjuda in folk för jag vet faktiskt inte vem som har lust att fira mej.
Vi får väl se hur det blir...

Jag planerar också för återkomsten till jobbet.
1 oktober är det dax.
Mycket ska passa med alla barn och jobb.
Det blir nog bra till sist.

Men en sak i taget ska vi ju leva efter så nu planerar vi midsommar på fredag.
Supermysigt!¨
Hoppas på sol!

Hur firar du?

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar