~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 10 juni 2013

Det laglösa livet närmar sej.

Eller ja, kanske inte laglöst men i alla fall ganska regelfritt.
Det är ju snart sommarlov och då är det ganska fritt i det här hemmet.
Så himla skönt!

Och om några veckor kommer jag att längta efter vardag och ordning igen.
Ja, jag veeet. ;-)

De här söta små barnen gav sin mamma fina blommor häromdagen.
De var så nöjda och jag blev så glad.


Vädret har varit bra ett tag nu.
Runt 20 grader och soligt för det mesta.
Vi njuter för fullt och försöker vara ute så mycket det går.

Kameran får följa med ibland.


Anjelins vattenkoppor har läkt nu och imorgon tror jag hon ska få gå till skolan igen.
Det är ju sista dagen innan avslutningen.
Nu inväntar vi grabbarnas koppor som borde dyka upp i slutet på veckan.
Eller ifrån då och en vecka framåt.
Vi får väl se..

Ja, så var det då snart skolavslutning.
Alicia slutar nian och i den här byn har niorna middag med lärarna två dagar innan avslutningen.
Det är finkläder, trerätters och dans.
Man förbereder noga i skolan med vett och ettikettundervisning på hemkunskapen och dansövningar på gympan.
Kläder och hår pratas det om i månader innan.

Jag tycker så klart att min unge var finast på stället!



Imorgon är det utflykt för både Alicia och Nikita.
Hallands väderö och Halmstad är resmålen för dagen.
Vi andra ska försöka få hem lite sand till en sandlåda eller två.
Två fina traktordäck har vi som behöver fyllas med sand så att det kan lekas och bakas kakor.

Jag ska försöka blogga lite oftare men följ mej gärna på instagram också för där är jag lite flitigare.
lillronya heter jag där.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar