~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 27 februari 2017

Nytt jobb

Ni som känner mej och följt min blogg ni vet att jag brinner för att jobba med människor.
Jag har, i stort sett, alltid gjort det och det är det jag är bäst på.
De senaste 13 åren har jag jobbat på ett boende för handikappade vuxna. Vi har också i perioder haft en korttidsavdelning där vi tagit emot handikappade barn och ungdomar.
Just den biten av arbetet har jag gillat allra mest.

Jag gillar också den administrativa biten av arbetet med planering, schema och dokumentation.
Den biten är där mer av än vad det egentligen borde vara på en sådan plats och den tar mycket kvalitetstid från människorna ibland.
Jag gillar dock att greja med sådant och har ofta funderat på att byta jobb eller utbilda mej så att jag kunde jobba med mer administrativa uppgifter men ändå med människor.
Socionom eller socialpedagog kanske....

Som ni läst här så var jag sjukskriven i höstas och insåg då många saker om mej själv.
Jag gick på några samtal och funderade mycket på varför det blev som det blev.
Insåg att det mesta som händer ansvarar man själv för, faktiskt.
Det är upp till mej hur jag väljer att reagera och hantera saker.
Jag konstaterade också att jag skulle behöva ändra på en del saker för att inte ramla tillbaka i gamla spår när det av dags för arbete igen.
Eftersom jag har en mycket bra chef, som också höll med om detta, så fick jag erbjudande om att prova ett annat jobb.
Jag jobbar jobbar nu administrativt tillsammans med LSS-chefernas assistent.
Jag känner mej som assistentens assistent för hon är extremt duktig på allt.
De andra säger att vi räknas lika. Det kan då få säga, jag vet att jag är grön på detta ändå. ;-)

Så nu fixar jag med papper och siffror mest hela tiden och, tro det eller ej, jag gillar det!

Jag vet inte hur länge jag får stanna med detta och hur framtiden ser ut.
Men vad gör det?
Vi lever här och nu och nu är detta roligt och givande.
Vad som händer sen tar vi då.

Ni hör att jag har ny vinkel på livet?
Jag har alltid varit positiv och en problemlösare.
Men också en grubblade och planerare.
Nu försöker jag leva i nuet och lösa saker när de behöver lösas.
Inte ha en massa reservplanen och ödsla min tid på onödigheter.

Jag tänker må bra nu!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar