~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 5 januari 2015

Då var det nytt år.

Ett bra år är avslutat.
Det har hänt mycket.
Konstigt vore det väl annars, på ett helt år. :-)
2014 var året då jag bestämde mej för att leva i nuet.
Inte skjuta upp saker på framtiden och inte tänka att jag kan göra det sen.
Njuta av att jag finns istället för att våndas för den dagen då jag inte gör det mer.

Värst vad det där kändes vuxet när jag läste det...
Men om man passerat 40 år så kanske man är vuxen?
Själv blir jag bara det delvis, alltid. ;-)

Jag har egentligen alltid gjort de valen jag velat och aldrig brytt mej så mycket om vad andra tycker.
Men nu går jag ett steg längre.
Min fina kära bil är ett gott exempel på detta.


Den har förgyllt vårt liv sen den kom i vår ägo.
Och det är precis detta jag menar med att leva NU.
I många år har vi önskat oss denna. 
Lika många år har vi skjutit det på framtiden.
För att vi kanske borde göra det, eller för att det inte varit möjligt att prioritera ett sådant val just då.
Nu blev det av och jag är så lycklig för det!

Det finna andra val av olika slag som gjorts med samma tanke också.
Och så ska mitt liv fortsätta.

Den lilla loggan i hörnet av bilden är, förresten, också ett steg i att göra vad jag vill.
Och att våga.
Att fota åt andra och inte bara mej själv.
Kika in på Angelfoton på facebook och ta dej en titt.

Detta året ska bli ett lika bra år hade jag tänkt!
Jag har många önskningar och mål att uppfylla.
Till exempel så ska jag se metallica i augusti.
Hur coolt är inte det?
En önskan som funnits i mååååånga år ska nu uppfyllas.
Biljetterna bokades när de släpptes den 2 december och därmed är väntan extremt lång.
Men den som väntar på något gott...

Detta låter väldigt egoistiskt men den som känner mej vet att familjen alltid ingår i mina planer på ett eller annat sätt.
Är de lyckliga är jag lycklig.

Så jag hoppas på ett gott 2015
både åt mej och min familj men även åt alla er andra.

Kramar Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar