~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 15 januari 2015

Dryyyyga dryga vinter!

Jag är så trött på regn, mörker och rusk!
Vill ha sol och värme.
Och ljus.

Tiden går i sakta mak, tycker jag.
Fast att varje vecka rusar fram, som vanligt.
Jag måste nog helt enkelt göra mej en plan för att göra livet roligare.

Tidvis roar jag mej i alla fall med att planera vad jag ska hitta på för skoj i sommar.
Eller vi då såklart.
Siktar på roliga bilträffar och festivaler.
Önskar därför en massa sol!
Hoppas att vi kan kombinera dessa roligheter med barnen.
För mej är det bäst att göra roliga saker MED barnen istället för utan.
Fast helst inte de där standardgrejorna.
Ni vet Astrid Lindgrens värld, djurparker, tivolin och sånt.
Det är helt klart ok att åka på sådant men jag slipper gärna.
Jag slipper gärna en hel del bad med.
Ska vi bada åker jag helst till mindre ställen med färre människor så att mitt kontrollbehov kan hålla sej lugnt.
Är ju ganska rejält rädd att det ska hända barnen något.

Nä jag tror vi satsar på musik och V8-muller i sommar.
Tillsammans. :-)

Då är vi alla glada och nöjda.

Så ja!
Nu längtar jag ännu mer.

Blir till att stoppa små barn i säng, tända ljus och drömma mej bort en stund istället.

Längtar ni efter ljuset?

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar