~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 2 oktober 2015

Mycket

Just nu är det mycket av mycket i mitt liv.
Mycket att tänka på.
Mycket planering.
Mycket jobb (iaf i förhållande till i vanliga fall)
Mycket, mycket och mycket...

Huvudet känns fullt.
Vi gör roliga saker också men ändå känns det bara som att hjärnan är överfull.
Det är så mycket av allt.
Allt prat i samhället idag om hur vi har det i samhället idag gör också mitt huvud fullt.
Det finns så mycket elände...
Och så finns det så mycket åsikter om eländet...

Tänk om jag kunde rädda världen.
Det skulle jag vilja.

Egentligen känns det nog så här eftersom det blev en knallstart från ledig sommar till skolstart, dagisstart och jobbstart på en enda vecka.
Från noll till hundra på en dag, liksom.

Jag får nog göra som vanligt.
Ta ett djupt andetag.
Njuta av livet just idag.
Inse att jag inte kan rädda varken folket eller världen.
I alla fall inte ensam, idag.
Inte kan jag ha ett polerat hem och ett perfekt jag heller.
Men det brukar duga ändå, så det gör det nog idag med.

Tack till dej som orkade läsa detta svammel.
Återkommer en annan dag med något roligare.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar